Who Is It / Michael Jackson




Öyle bir şarkı ki on beş yıldan fazla süredir dinliyorum ve hala içinde yeni enstrümanlar, yeni ritimler, yeni sesler fark edebiliyorum. Veya her seferinde içinde barındırdığı ritimler, enstrümanlar, melodiler, vokaller arasından bir tanesini seçip ona yoğunlaşabiliyorum. Ve seçeneklerim çok fazla.


Evet bu şarkıyı duyduğum kısacık bir anda bile öyle büyük fırtınalar kopuyor ki içimde; bir müzik, bir melodi, bir eser daha duyulduğu saniye içerisinde insanın iç dünyasında nasıl  böylesine garip etkileşimler meydana getirebilir?!? Müzik coşkudan, huzurdan, keyiften, hüzünden, bunların hepsinden sebeple aynı anda, aynı süratle şuurunu kaybetme noktasına getirebilir mi insanı?


Bir şarkının sözleri bilinmiyorken bile hangi duygularla yapıldığı bu kadar net anlaşılabilir mi?


Dünyanın; size göre dünyadaki en güzel varlığı fark etmeden, onun varlığından habersiz dönüp durduğunu düşünüp düşünüp de işin içinden çıkamadığınız, böylece düşünce boşluğunda savrulduğunuz oldu mu hiç?


Bir insanın zihninde parlayan ufak bir melodinin, dallanıp budaklanarak böyle karmaşık bir esere dönüşmesi çok ilginç, çok mucizevi, çok sarsıcı geldi bana her zaman.


Benim görüşüme göre 'Who Is It' müzikte üst sınır. Daha ilerisi yok. Yapılmış ve yapılacak olan eserlerin en güzeli. Michael'ın da kendini aştığı nokta. En nihayetinde o da bir insan çünkü. Ve bu şarkı, dünyada insan elinden çıktığına inanılması en güç kayıt.


Onlarca muhteşem esere imza atmış bir insandı Michael.


Ve bir gün Michael'la karşılaşsaydım ona sadece şunu sorardım:


'Who Is It'i nasıl yaptın?


--------------------------------


Söz-Müzik: Michael Jackson
Prodüktör: Michael Jackson, Bill Bottrell
Albüm: Dangerous
Tarih: 1991
Dinle

Hiç yorum yok: